29 Şubat 2012 Çarşamba

Hotaru No Haka (Anime Filmi Tanıtımı)



   Yapım:1988
   Tür: Dram, Tarih
   Yönetmen: Isao Takahata

      Bazı yapımlar vardır hani. Güzel olduğunu bilirsiniz de izlemeye fırsat olmaz, fırsat gelince de o havaya giremezsiniz. Uzun zamandır listemde olan, Grave of the Fireflies (Ateşböceklerinin Mezarı) ismiyle de bilinen Hotaru No Haka benim için böyle bir yapımdı işte. Sonunda izlemeyi başardım ve beklediğim gibi çok etkilendim, bazı sahnelerde duygusallğıma yenildim.
   

    II. Dünya Savaşı sırasında ölmek üzere olan Seita isimli bir gencin savaşta yaşadıklarını anlatıyor bu anime filmi. Babası savaş için donanmaya gitmiş ve annesi ve küçük kız kardeşi Setsuko ile yaşayan Seita’nın dramı gerçekten derinden etkiledi beni. İki çocuğun gözünden anlatılan savaşın ve insanların acımasızlığı çok iyi işlenmiş bu filme.
   
   Akiyuki Nosaka’nın orijinal eserinden alınan ve yönetmenliğini Isao Takahata’nın yaptığı Hotaru No Haka ülkemizde daha önce birkaç festivalde ve organizasyonda gösterildi. İzlerken birçok yerde gözlerinize hakim olamayacağınızı düşündüğüm bu film için başka da söze gerek yok.
   
   Keyifli seyirler diyecektim ama o kadar duygusal ki resmen adamın keyfini bozuyo...

   ghostshoot 


   


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder