12 Temmuz 2012 Perşembe

Sengoku Basara (Anime Tanıtım)

  
   Yapım: 2009
   Tür: Aksiyon, Macera, Komedi, Tarih, Fantastik
   Bölüm Sayısı: 12

   Genelde hoşuma giden, kendimce başarılı bulduğum animelerin tanıtımını yaparım. Bu sefer bir değişiklik olsun dedim ve izlerken pekte beni eğlendirmeyen bir anime seçmeliyim dedim. Hangi anime için tanıtım yapsam diye düşünürken aklıma Sengoku Basara geldi.






   Direk animenin konusundan başlamak istiyorum.  Japonya’nın feodal bir yapıya sahip olduğu Sengoku döneminde geçiyor animemiz. Birçok  lord toprak ve güç mücadelesi içinde. Bu lordlardan Oda Nobunaga şeytani bir kişiliğe sahip ve diğer lordlar için en fazla tehdit oluşturan isim.  İşte animemizin ilk önemli ana hikayesi de bu oluyor. Lordların Nobonuga’ya karşı mücadelesini anlatıyor. İkinci önemli konu ise Kai’nin baş kumandanı Sanada Yukimura ve Date’nin lordu Date Masamune arasındaki mücadele. İkisi de genç ve güçlü. Aralarındaki fark ise birinin lord diğerinin ise henüz kumandan olması. Sanada Yukimura lorduna fazlasıyla bağlı ve onun yerinde de hiç gözü olmamasına rağmen Kai klanında Yukimura’nın bir sonraki lordları olmasına kesin gözüyle bakılıyor. Ayrıca Kai lordu Takeda Shingen’de bu iki gencin ilerde geleceği şekillendireceğini düşünüyor. 


   Animedeki sorun şu ki ileriki bölümleri hiç merak ettirmiyor. İnanın bitirmemin tek nedeni bir kere başlamış olmam. Komedi unsurları olsa da öyle katıla katıla güldüğümü de hatırlayamıyorum. Genel olarak sıkıcı olduğunu söyleyebilirim. Animenin başlarında ise bir isim karışıklığı oluşuyo direk. Daha ilk bölümden birçok farklı isim birden aklımıza sokulmaya çalışılıyor. İlerleyen bölümlerde bile bu isim kimdi ya falan diyorsunuz. Savaş sahneleri ise saçmalığın daniskası ve hiç etkilemiyor insanı bana göre. Hani zaten anime Bleach’te, One Piece’de çok mu mantıklı diyeceksiniz ancak izlerseniz anlarsınız ne demek istediğimi. (Böyle dedim ama izleyip de zamanınızı harcamayın.) Animenin tek güzel yanı olduğunu düşündüğüm şey ise canlı renkleri.

   
   
   Sonuç olarak ben bu animeye her biri 20 dakikadan 12 bölüm olduğunu düşününce, 4 saatlik bir zaman kaybı olarak bakıyorum. Daha birçok 12-13 bölümlük sürükleyici animeler dururken bununla zaman kaybetmek isterseniz yine de siz bilirsiniz. Sonuç olarak zevk meselesidir. Ayrıca ikinci sezonu da varmış Sengoku Bsara Ni adıyla. Haberiniz olsun benden de uzak dursun.


ghostshoot



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder